При поръчка на обща стойност над 150лв ползвате отстъпка от 5%, а за над 300лв - 10%. Отстъпките важат за продукти на редовни цени.
Описание
LiFePO4батериите са под вид литиево йонни батерии. Комбинацията от
литий, желязо и фосфат е значително по-безопасна от предходните поколения,
които използват кобалт и манган. Сравнени с батериите с оловно киселинно
съдържание AGM и батериите с гел предимствата и приложенията им са следните:
Висок капацитет на заряд и разряд – за разлика от NiMH, NiCd и оловно киселинните батерии LiFePO4батериите позволяват нормален режим на работа при
разряд до 90%. За сравнение - изброените по-горе батерии от друг тип не
препоръчват разряд по-голям от 80%
По-високо ниво на сигурност. При старите генерации на
литиево йонната технология се наблюдава високо ниво на пожаро опасност и
възникване на експлозия при удар и повреждане на външната обвивка на
батерията. LiFePO4технологията е много по-сигурна и при тестове с няколко
пъти по-висок заряден ток от допустимият не се наблюдава запалване или експлозия.
Дълъг цикъл на живот. Циклите заряд/разряд на оловно
киселинните батерии е между 300 до 1000 цикъла (в зависимост от
производителя и модела). Жизненият цикъл на LiFePO4батериите е често над 3000 цикъла. В документацията на
оловните батетрии обикновено се посочва, че батериите подлежат на
обсужване и подмяна след 12 до 18 месеца, при нормална експлоатация
една LiFePO4батерия може да издържи от 5 до 8 години. Предлаганите
от Дени Лайтинг ЕООД батерии са с 5000+ цикъла на заряд/разряд, и живот не
по-малък от 5 години (по каталожни данни от производителя)
Висока температурна устойчивост. При литиево
кобалтовите и литево манганните батерии при температури над 200 градуса
възникват необратими изменения в структурата им. LiFePO4технологията издържа на температури до 500
градуса. Трябва да се има в предвид, че това не са нормални
работни условия. Всички батерии са електронно ограничени в диапазона от -5
до +65 градуса (не позволяват започване на заряд при температури под -5
градуса и прекратяват разряд при температура над +65 градуса).
Без ефект на паметта. При нормална работа батериите
никога не се разреждат напълно. При непълен разряд се наблюдава т.нар.
ефект на паметта.
изразява се в т.нар.
изместване на нулата (0%), по този начин се губи реален капацитет от батерията,
който става неизползваем. При LiFePO4батериите това явление не
се наблюдава, без значение от циклите на разряд и заряд.
Тегло – сравнени с оловно киселинните батерии LiFePO4батериите при една и съща мощност са с около 2/3
по-малък обем и 1/3 по-малко тегло.
Екологични.
– като подтип на Литиево йонните батерии LiFePO4батериите са SGS сертифицирани (без съдържание на токсични метали),
разполагат и с RoHS сертификат.
Характеризират се като не токсични, не замърсяващи, изграждат се от
достъпни суровини, конкурентна цена и дълъг живот
Често
задавани въпроси:
Могат ли да се използват като стартерни акумулатори –
НЕ, батериите от този тип не са подходящи за стартови решения. При
стартовите решения се черпи голям ток за сравнително кратко време, LiFePO4батериите са предназначени за черпене на малки токове
за продължително време.
Могат ли LiFePO4 да се използват за електрически автомобил – ДА
Могат ли LiFePO4 да се използват за витлов
двигател на лодка – ДА
Как се зареждат LiFePO4батериите. – препоръчва се зареждане със зарядно или
контролер (chargecontroller)предназначен специално за тях. При липса на подходящо
зарядно е допустимо използването на зарядно за оловно киселинни или AGM акумулатори като трябва да се изпълят две
условия:
·напрежението на заряд да е в допустимите граници
Напрежение
на батерията
Зарядно напрежение
12V
14V – 14.6V
24V
28V – 28.6V
36V
42V – 42.8V
48V
56V – 57.8V
·голяма част от зарядните за оловно киселинни или AGM акумулатори изпозват т.нар плаващ заряд „floatchargeoption” –по възможност тази опция трябва или да е изключена
или да е зададена с ниска стойност (за 12V акумулатор, floatchargeoption на 12.6V е приемлива)
Разполагат ли с BMS (battery management system). - Всички LiFePO4батерии предлагани от Дени Лайтинг ЕООД разполагат
с BMS със защита от късо съединение, презареждане и
температурен контрол (не позволява зареждане при темепреатура на
акумулатора под -5 градуса и не позволява работа при температури над 65
градуса)
Какъв е саморазряда на акумулатора. - при
заредена батерия на 100% саморазряда е до 2% месечно и до 24%
годишно
Защо при по-висока цена на LiFePO4се твърди, че са по-изгодни от оловно киселинните
или AGM акумулаторите – разглеждайки само крайната цена LiFePO4са по-скъпи. Това, което се сравнява е цената на цикъл.
При AGM акумулаторите имаме до 1000 работни цикъла а при LiFePO4имаме 5000 цикъла. Цената на цикъл за AGM е точно пет пъти по-висока от цената на LiFePO4